domingo, 6 de octubre de 2019

SESSIÓ 3: FER UNA ASSEMBLEA A CLASSE. (DIMENSIÓ PERSONAL.)

SESSIÓ 3
FER UNA ASSEMBLEA A CLASSE 

(DIMENSIÓ PERSONAL)

Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.
Competències Clau de la Dimensió personal
CC1. La presa de decisions: fases i conseqüències.  
CC2. Els criteris com a fonament de la presa de decisions.  
CC3. El concepte de llibertat i els seus límits. 
CC4. Les lleis i les seves implicacions ètiques i socials.
CC5. Drets i deures en l’àmbit escolar i familiar. 

Competència 2. Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.
Competències Clau de la Dimensió personal
CC7. La Declaració Universal dels Drets Humans de 1948.  
CC8. Algunes disposicions legals i institucions per a la defensa dels drets humans i de les llibertats.  
CC9. Situacions i contextos de conculcació dels drets humans i les llibertats.  
CC10. Els drets humans com a deures morals.  


Competència 3. Qüestionar-se i usar l’argumentació per superar prejudicis i consolidar el pensament propi.
Competències clau de la Dimensió personal
CC12. El dubte i la formulació de les bones preguntes com a inici de la reflexió.
CC13. El bon argument.
CC14. Els aspectes d’una argumentació.

Competència 4. Identificar els aspectes ètics de cada situació i donar-hi respostes adients i preferentment innovadores.
Competències Clau de la Dimensió personal
CC17. Imaginació i creativitat aplicades a les decisions ètiques. 


Fer una assemblea a classe.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxDugIseMltKWLCpQ6QryuExCAvRyKw2gzt_QqnLJSV5Sli0-Jg_cTdaxVP2xILyOofSiQbrX0Eb9f6oacwg9AkIsk8g55-ZFwmnLgy7qtulRVBLLTQ_FyokL8AvrXf8STBu9jFWB8d9s4/s1600/descarga.jpg


L' assemblea de classe és un espai pensat perquè alumnes i professors dialoguin amb la voluntat de millorar el treball i la convivència. L' assemblea, però, també pot convertir-se en un espai perdut sense cap utilitat. Tot depèn del sentit que hi donem i de com la fem servir. 

Conèixer les possibilitats de l' assemblea i vetllar perquè tingui lloc en les millors condicions pot ajudar-nos a treure el màxim profit d' aquest activitat. 

Què és una assemblea? 

Una assemblea és una activitat organitzada perquè tots els membres del grup - alumnes i tutor- parlin d' allò que els sembli oportú amb la intenció de millorar la convivència i el treball a la classe. 

Què requereix? 

Hi ha aspectes bàsics que cal tenir en compte per a dur a terme una assemblea: 
- Destinar-hi un temps setmanal.
- Acostar els rols d' alumnes i professors
- Decidir qui prepara i condueix l' assemblea.
- Comprometre's a participar en l' assemblea i usar-la per a parlar del que interessa.
- Dialogar amb voluntat d' entesa esforçant-se per trobar solucions conjuntes als problemes tractats. 

De què s' hi parla? 

Els temes més freqüents en les assemblees són aquests:
- Els problemes de convivència.
- Qüestions relacionades amb el treball.
- L' organització d' activitats que es fan a la classe o al centre.
- Informacions diverses.

L' assemblea també permet analitzar amb serenor, i no pas a cop calent, diversos temes. 



Activitats (pàgina 11)


1.- Recorda la darrera vegada que vas proposar un tema per a discutir a classe:

-         Quin era el tema?
-         A qui el vas dir?
-         On i quan el vau parlar?
(10 punts) 

Això és el que vàrem relatar i escriure el curs 2016-17, per servir-te d' exemple:
L’ Adrià S. ha comentat que a l’ escola de primària va surgir el tema arrel d’uns pantalons. Però l’ Oriol Ll. ha dit que li semblava més important parlar d’ un dibuix que representa una “bomba” que  ha rebut l’ Adan E. que és musulmà, a l’ hora de classe. Per l’ Oriol és una manca de respecte cap a l’ Adan.
El teme del respecte és parla a classe. Es pregunta als alumnes que han fet el dibuix. Un diu que l’ ha fet per avorriment i l’ altra li ha passat a l’ Adan com una broma, sense cap mala intenció. A l’ Adan, la veritat la broma li ha molestat una mica. Aleshores, els dos alumnes li han donat la mà i li han demanat perdó. Tot s’ ha solucionat satisfactòriament. 


Bibliografia:
PUIG ROVIRA, Josep Maria i altres autors: Atòmium. Cultura i valors ètics . Barcelona: Editorial Text-La Galera, 2016 (pàgina 10)

Webgrafia:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxDugIseMltKWLCpQ6QryuExCAvRyKw2gzt_QqnLJSV5Sli0-Jg_cTdaxVP2xILyOofSiQbrX0Eb9f6oacwg9AkIsk8g55-ZFwmnLgy7qtulRVBLLTQ_FyokL8AvrXf8STBu9jFWB8d9s4/s1600/descarga.jpg

No hay comentarios:

Publicar un comentario